August 31, 2009

kami tahulah kek ini tidak hensem

Di malam merdeka dimana masyarakat Malaysia sudah insof dari gejala sambutan besar besaran. eh betul ke insof ke sebab sekarang bulan puasa. entah tak tahu tak tahu. Nun di hujung dapur beradalah 3 dara duri sedang enak menyediakan kek cokelat buat santapan sekeluarga.

Senarai AJK Tugas-tugas khas :

ketua chef najwa's heaven kitchen: wawawawawawa
riang ria membuat topping : nawaiwaiwaiwai
tukang gaul penuh keayuan : patentententen
pencuci pinggan mangkuk : kobengbengbeng
juri juri profesional : seisi femili bahagia dan harmoni.


Mula mula Wa yang nak buat kek. Tiba-tiba si kakak2 gojes rase tercabar takkanla budak kecik pandai buat tapi yang dah tua tak reti buat. Jadinya kami turut menyempil untuk sama sama bekerjasama.

Bermulalah adegan penuh aksi selama 20 minit.




Sebagai anakdara yang baru festaim buat kek, kami tidak tahu bagaimana mahu buat cokelat saduran. Nawai menyatakan " ye, kite mesti tambah air kat dalam coklat ini ". Wa juge bersetuju dengan kate-kate itu. Namun malangnye ia seperti huduh dan tidak comel. Lalu terus nawai mengekol sahabat baek beliau cik Tiqah dan rupanya perlu tambah susu. ish ish.

Sila suci murnikan hati anda sebelum melihat gambar di bawah.

ala kami tahulah kek ni dahla comot pastu banjir. hitam legam je nampak. tapi sedap la.mesti ada yang mengutuk dalam hati tu. tak baek tau.



tadaa!!!!! kek ini adelah kek banjir kilat penuh krim disukai semua lapisan ahli keluarga.
dahla kaler coklat kehitam hitaman, pergi hias dengan coklat chip memangle tak gojes jadinye. laenkali nak kena letak badam la cik Ona Oni Enot sekalian.

Meskipun ia rupanya tidaklah the bomb seperti kek Mek Yah mahupun Nedd mahupon Epa mahupun sape sape je, namun rasanya amat seddap.

Terimakasih kepada guru kami, buku teks Kemahiran Hidup - Ekonomi Rumah Tangga Tingkatan 3. :D

boleh buat menantu ke kalau macam ni. . ayat nak hiperbola aje.

24 comments:

nawez said...

ye.. sangat sedap! rasa seperti mahu makan homemade choc cake setiap hari.. :)

nash said...

0oyeaahhh...
kek uh agak sedap..
tp c0klat uh byk sgt...
huuu...

mlm uh abg yg abeskan kek uh..
xsmpt nk mkn seken r0und!

isk2

najwa said...

hahaha
gabungan chef trio yg hebat telah menghasilkan kek yg gojes .. tahniah kpd bliau brtige!
fyi , name kek ni dh diberi name oleh ayah sbg "kek sup coklat"
mmmmmm.... sedapnye !!!

Chan said...

wahh, tgk dr jauh npk cam cincau. haha =p

fareha azhar said...

waa...nmpk sedap...!!
lapa lak...*pose ni*

fatin nazihah ashari said...

akak :
yey. memang sedap. i pon rase nak makan setiap hari.

din :
mane ade habes smalam. mase sahur tadi still ade lagila. isk rugi sungguh anda

wa :
ye, tahniah pade mereke bertige! ouh kek sup coklat, wut a great name. haaha

chan :
hahaaa...macam cincau? oke memang comot pun hiasannye.

fareha :
yeke nampak sedap? faa tak baek tau sekadar nak amek hati kite. huhu

Sabrina said...

jihah,ko hntr kek tuh kat sabah..=p

Sabrina said...

jihah,ko hntr kek tuh kat sabah..=p

crixerity said...

dah bertukar tajuk?
hoho. huduh keknya.
aku buat pun ensem lagi.
tapi tu dulu la, bukan sekarang. XD

.::annemishi::. said...

rupa x penting..jnji rsa... penuh dgn krim coklat.. cam sedap.. :D

fatin nazihah ashari said...

sabrina :
sabah? wah ongkos penerbangannya siapa mahu tanggung bah? :D

amirul :
wah. manusia paling JUJUR sekali. huhuk. redha redha. lihat sekarang, tajuk post ini telah diubah bagi mengiyakan komen anda. bangge tak? :)

anneh :
ye, betul tu. dengan ini, saye isytiharkan kek ini sebgai KEK BESDAY VIRTUAL HANIS HAFIZAH. suke x suke x :D

aminmenulis said...

Jap3.. pening seketika terkena diabetes pabila melihat kek ini.. haih!! Haha..

Hekeleh.. anak dara tak reti wat kek? ahaha.. Ingatkan apekebenda la warna hitam td. Kalo dimalam hari mmg tak nampak, apekebendanya itu. Mujur ada bantuan pinggan hijau.Nampak pinggan jer.. Kui3..

.. hehe.. Mcm cincau pun ada. Kehkehkeh.. pandai ak wat kek coklet ag la.. Xde la banjir macam tu. Siap leh wat topping cantek, menarik tertarik ku memang da bomb.. hihihi..

Astaghfirullah, adekah aku sedang bangga nih? Ish3... Mengucap2, istighfar. Pose3.. ngeh3..

..SuRaYa.. said...

jiha..ari ni ak nk lamar ko..
sudi tk cik jiha nk jd menantu sya??

*hoho..kawen pon tk lagik.camne nk jdkn menntu*

anda sudi??

btw..anta la kek tu kat johor sekali selaen sabah..

acik | uyul said...

sedap!! ape tak sedap ye :D
nak wat toping yang sedap dan cantek kena bubuh tepung kastard sikit. insyallah sedap dan cantek :)

hiasan bley gune colorful sugar. ade di pasaraya terdekat huhu~

Sulaiman Bin Ismail said...

nk buat menantu bukan hanya setakat reti wat kek jer, kena reti masak gulai asam tempoyak skali...kahakahakahakah...

kek tu xde laa hodoh mane.. coklat mmg la hitam... x kan putih plak...kahakahakah....

fatin nazihah ashari said...

amin :
panjang lebar ye. memang kaw2 anda 'puji' kek kami. haha. kamu ni dibulan puasa pun mahu riak. nasib baik sudah beristighfar. ish3 :)

suraya :
wah! kalau kamu mahu offer abang kamu pun bole jugak. hoho desperate gila aku.

kak uyul :
itu dia, nasihat dan kritikan membina dari bakal pengantin. haha

man :
gulai asam tempoyak?omaigod aku xreti buat. btw timekaseh sebab memuji kek kami. yey

nedd said...

dapat dilihat yang kek ini sangat moist!! keh3....maap jihah..den tergelak melihatkan pic kek ini...
tapi pasti..sedap nih! moist giler!

bijen m. said...

kah3.
campur air.
kah3.

sekian,
bijen baik

fatin nazihah ashari said...

nedd :
haha, well kamu kan pakar buat kek. memg patotla gelak tengok kek comot nih. moist memg moist habes. :)

bijan :
ecece..nak komen ape yang nawai buat je. ade pape ke. jeng3

bijen m. said...

hoi!
tak baik percaya benda2 tahyul khurafat ni.
boleh bwk syirik.
hish.

sekian,
ust bijen

dell~ said...

jiha...siyes aq nk rse~~~

cm sedap... cokelat byk~~~~waaahhh

fatin nazihah ashari said...

bijan :
karut tahyul ke? bukan realiti ke? ecece gurau sikit sudah melenting. bulan puasa bawa bersabar la encik. :)

dell :
ouh, tak sangge ramai yang nak rasa kek comot ni. sogan den aihh..*blushing*

ainShahajar said...

jam 430 ptg... melihat kek ini.. wah.. sgt sedap..

dia punya topping tu..
cam cair sket.. ha.. betol kak uyul ckp.. letak tepung jagung.. akak suke letak milo.. lemak dia lain sket..

wah..sedap2..

fatin nazihah ashari said...

hahaha.
ouh letak milo yea? macam menarik. nanti kitorang nak wat lain siket, letak vico takpon ovaltine.haha

August 31, 2009

kami tahulah kek ini tidak hensem

Di malam merdeka dimana masyarakat Malaysia sudah insof dari gejala sambutan besar besaran. eh betul ke insof ke sebab sekarang bulan puasa. entah tak tahu tak tahu. Nun di hujung dapur beradalah 3 dara duri sedang enak menyediakan kek cokelat buat santapan sekeluarga.

Senarai AJK Tugas-tugas khas :

ketua chef najwa's heaven kitchen: wawawawawawa
riang ria membuat topping : nawaiwaiwaiwai
tukang gaul penuh keayuan : patentententen
pencuci pinggan mangkuk : kobengbengbeng
juri juri profesional : seisi femili bahagia dan harmoni.


Mula mula Wa yang nak buat kek. Tiba-tiba si kakak2 gojes rase tercabar takkanla budak kecik pandai buat tapi yang dah tua tak reti buat. Jadinya kami turut menyempil untuk sama sama bekerjasama.

Bermulalah adegan penuh aksi selama 20 minit.




Sebagai anakdara yang baru festaim buat kek, kami tidak tahu bagaimana mahu buat cokelat saduran. Nawai menyatakan " ye, kite mesti tambah air kat dalam coklat ini ". Wa juge bersetuju dengan kate-kate itu. Namun malangnye ia seperti huduh dan tidak comel. Lalu terus nawai mengekol sahabat baek beliau cik Tiqah dan rupanya perlu tambah susu. ish ish.

Sila suci murnikan hati anda sebelum melihat gambar di bawah.

ala kami tahulah kek ni dahla comot pastu banjir. hitam legam je nampak. tapi sedap la.mesti ada yang mengutuk dalam hati tu. tak baek tau.



tadaa!!!!! kek ini adelah kek banjir kilat penuh krim disukai semua lapisan ahli keluarga.
dahla kaler coklat kehitam hitaman, pergi hias dengan coklat chip memangle tak gojes jadinye. laenkali nak kena letak badam la cik Ona Oni Enot sekalian.

Meskipun ia rupanya tidaklah the bomb seperti kek Mek Yah mahupun Nedd mahupon Epa mahupun sape sape je, namun rasanya amat seddap.

Terimakasih kepada guru kami, buku teks Kemahiran Hidup - Ekonomi Rumah Tangga Tingkatan 3. :D

boleh buat menantu ke kalau macam ni. . ayat nak hiperbola aje.

24 comments:

nawez said...

ye.. sangat sedap! rasa seperti mahu makan homemade choc cake setiap hari.. :)

nash said...

0oyeaahhh...
kek uh agak sedap..
tp c0klat uh byk sgt...
huuu...

mlm uh abg yg abeskan kek uh..
xsmpt nk mkn seken r0und!

isk2

najwa said...

hahaha
gabungan chef trio yg hebat telah menghasilkan kek yg gojes .. tahniah kpd bliau brtige!
fyi , name kek ni dh diberi name oleh ayah sbg "kek sup coklat"
mmmmmm.... sedapnye !!!

Chan said...

wahh, tgk dr jauh npk cam cincau. haha =p

fareha azhar said...

waa...nmpk sedap...!!
lapa lak...*pose ni*

fatin nazihah ashari said...

akak :
yey. memang sedap. i pon rase nak makan setiap hari.

din :
mane ade habes smalam. mase sahur tadi still ade lagila. isk rugi sungguh anda

wa :
ye, tahniah pade mereke bertige! ouh kek sup coklat, wut a great name. haaha

chan :
hahaaa...macam cincau? oke memang comot pun hiasannye.

fareha :
yeke nampak sedap? faa tak baek tau sekadar nak amek hati kite. huhu

Sabrina said...

jihah,ko hntr kek tuh kat sabah..=p

Sabrina said...

jihah,ko hntr kek tuh kat sabah..=p

crixerity said...

dah bertukar tajuk?
hoho. huduh keknya.
aku buat pun ensem lagi.
tapi tu dulu la, bukan sekarang. XD

.::annemishi::. said...

rupa x penting..jnji rsa... penuh dgn krim coklat.. cam sedap.. :D

fatin nazihah ashari said...

sabrina :
sabah? wah ongkos penerbangannya siapa mahu tanggung bah? :D

amirul :
wah. manusia paling JUJUR sekali. huhuk. redha redha. lihat sekarang, tajuk post ini telah diubah bagi mengiyakan komen anda. bangge tak? :)

anneh :
ye, betul tu. dengan ini, saye isytiharkan kek ini sebgai KEK BESDAY VIRTUAL HANIS HAFIZAH. suke x suke x :D

aminmenulis said...

Jap3.. pening seketika terkena diabetes pabila melihat kek ini.. haih!! Haha..

Hekeleh.. anak dara tak reti wat kek? ahaha.. Ingatkan apekebenda la warna hitam td. Kalo dimalam hari mmg tak nampak, apekebendanya itu. Mujur ada bantuan pinggan hijau.Nampak pinggan jer.. Kui3..

.. hehe.. Mcm cincau pun ada. Kehkehkeh.. pandai ak wat kek coklet ag la.. Xde la banjir macam tu. Siap leh wat topping cantek, menarik tertarik ku memang da bomb.. hihihi..

Astaghfirullah, adekah aku sedang bangga nih? Ish3... Mengucap2, istighfar. Pose3.. ngeh3..

..SuRaYa.. said...

jiha..ari ni ak nk lamar ko..
sudi tk cik jiha nk jd menantu sya??

*hoho..kawen pon tk lagik.camne nk jdkn menntu*

anda sudi??

btw..anta la kek tu kat johor sekali selaen sabah..

acik | uyul said...

sedap!! ape tak sedap ye :D
nak wat toping yang sedap dan cantek kena bubuh tepung kastard sikit. insyallah sedap dan cantek :)

hiasan bley gune colorful sugar. ade di pasaraya terdekat huhu~

Sulaiman Bin Ismail said...

nk buat menantu bukan hanya setakat reti wat kek jer, kena reti masak gulai asam tempoyak skali...kahakahakahakah...

kek tu xde laa hodoh mane.. coklat mmg la hitam... x kan putih plak...kahakahakah....

fatin nazihah ashari said...

amin :
panjang lebar ye. memang kaw2 anda 'puji' kek kami. haha. kamu ni dibulan puasa pun mahu riak. nasib baik sudah beristighfar. ish3 :)

suraya :
wah! kalau kamu mahu offer abang kamu pun bole jugak. hoho desperate gila aku.

kak uyul :
itu dia, nasihat dan kritikan membina dari bakal pengantin. haha

man :
gulai asam tempoyak?omaigod aku xreti buat. btw timekaseh sebab memuji kek kami. yey

nedd said...

dapat dilihat yang kek ini sangat moist!! keh3....maap jihah..den tergelak melihatkan pic kek ini...
tapi pasti..sedap nih! moist giler!

bijen m. said...

kah3.
campur air.
kah3.

sekian,
bijen baik

fatin nazihah ashari said...

nedd :
haha, well kamu kan pakar buat kek. memg patotla gelak tengok kek comot nih. moist memg moist habes. :)

bijan :
ecece..nak komen ape yang nawai buat je. ade pape ke. jeng3

bijen m. said...

hoi!
tak baik percaya benda2 tahyul khurafat ni.
boleh bwk syirik.
hish.

sekian,
ust bijen

dell~ said...

jiha...siyes aq nk rse~~~

cm sedap... cokelat byk~~~~waaahhh

fatin nazihah ashari said...

bijan :
karut tahyul ke? bukan realiti ke? ecece gurau sikit sudah melenting. bulan puasa bawa bersabar la encik. :)

dell :
ouh, tak sangge ramai yang nak rasa kek comot ni. sogan den aihh..*blushing*

ainShahajar said...

jam 430 ptg... melihat kek ini.. wah.. sgt sedap..

dia punya topping tu..
cam cair sket.. ha.. betol kak uyul ckp.. letak tepung jagung.. akak suke letak milo.. lemak dia lain sket..

wah..sedap2..

fatin nazihah ashari said...

hahaha.
ouh letak milo yea? macam menarik. nanti kitorang nak wat lain siket, letak vico takpon ovaltine.haha